piątek, 31 października 2014

Trzeci z trzech...


Dzięki uprzejmości i zaufaniu Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, trafił do mnie egzemplarz książki „Mądrości psychopatów” Kevina Duttona.

Intrygujący podtytuł: „Lekcja życia pobrana od świętych, szpiegów i seryjnych morderców” 
A na okładce zwrócił moją uwagę taki fragment :
„...Psychopaci są nieustraszeni, pewni siebie, charyzmatyczni, bezwzględni i skupieni na celu - a jest to zestaw cech niezbędnych, by odnieść sukces w dwudziestym pierwszym wieku...”
Tak się zaczęło...  

Po przeczytaniu, pomyślałem, że warto na tę książkę spojrzeć z innej, (bardziej osobistej) perspektywy, niż standardowa recenzja. Spisałem w jednym miejscu zapiski, które robiłem na marginesach, w trakcie lektury.

To jednoczenie próba generalna uruchomienia, trzeciego z trzech zaplanowanych blogów, na temat moich trzech pasji. Nazwałem go zgodnie z tematyką, o której zamierzam pisać "Ludzie, produkt i zysk"
  
Nie muszę dodawać, że liczba trzy, nie jest przypadkowa i wiąże się z pewnym białym wielorybem .

W mojej wieloletniej pracy menedżera, dostrzegałem sporo ciekawych porównań i analogi do sytuacji i postaci opisanych przez Mellvile’a w "Moby Dicku". Jedną z nich jest swoista obsesja Ahaba w dążeniu do celu. Sięgnąłem po „Mądrość psychopatów”, z nadzieją, że znajdę w książce Kevina Duttona, nowe wątki, które wniosą coś do projektu, nad którym  pracuję.
Po lekturze mam wrażenie, że książka, którą być może przeczytacie, jest jeszcze jednym wytworem współczesnej popkultury i to tej z niższej półki. „Produktem”, jakie codziennie możemy oglądać w telewizyjnych wiadomościach wszystkich stacji, prześcigających się w pokazywaniu, a wręcz wciskaniu na siłę makabrycznych, wstrząsających, szokujących wydarzeń. Które powinny zawierać w sobie większą dawkę sensacji niż wczorajsze wydanie, w przeciwnym razie przestaną się „sprzedawać” i stracą oglądalność.
Przyznaję, że to nietypowy punkt widzenia na tę etyczną salę luster.

Cały tekst znajdziecie tu : Etyczna sala luster ,zapiski na marginesie "Mądrości psychopatów"

http://trzeci-blog.blogspot.com/2014/10/etyczna-sala-luster-zapiski-na.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz